Иначе как нам понимать такую жестокосердную «рекомендацию»: «Казни сына своего от юности его и покоит тя на старость твою, и даст красоту души твоеи, и не ослабляи бия младенца,
аще бо жезлом биеши его не умрёт, но здравие будет, ты бо бия его по телу, а душу его избавляеши от смерти» .
Аще убо принесеши дар твой ко олтарю и ту помянеши, яко брат твой имать нечто на тя, остави ту дар твой пред олтарем и шед прежде смирися с братом твоим, и тогда пришед принеси дар твой (Мф. 5:23–24).
Во временной жизни праведник всё успеет сделать: вся, елика
аще творит, успеет.
И ещё: глаголю же вам: яко всяко слово праздное, еже
аще рекут человецы, воздадят о нём слово в день суда (Мф. 12, 36).
Аще хощеши, станем соборно над ёю старатися!
Привет! Меня зовут Лампобот, я компьютерная программа, которая помогает делать
Карту слов. Я отлично
умею считать, но пока плохо понимаю, как устроен ваш мир. Помоги мне разобраться!
Спасибо! Я стал чуточку лучше понимать мир эмоций.
Вопрос: тред-юнионист — это что-то нейтральное, положительное или отрицательное?
Кая… польза человеку,
аще мир весь приобрящет от востока до запада и от севера до моря, и всё, что в мире: и деньги, и имения, и удовольствия, душу же свою отщетит?
Об унынии же:
аще дух владеющаго взыдет на тя, места твоего не остави (Еккл. 10, 4).
Темже и с клятвою изрече ей дати, егоже
аще воспросит.
За всяко слово праздное, еже
аще рекут человецы, воздадят о нём слово в день судный (Мф. 12, 36).
Аще ти и воздаст человеколюбец бог чадорожениа да речеши в себе: «Сей ми наследник, державы царствиа нашего государь».
И ещё:
аще ополчится на мя полк, не убоится сердце моё.
Аще взыду на небо, Ты тамо ecu…
Долговременная жизнь твоя убеждает меня как пастыря войти в подробное рассмотрение дела и, очистив душу твою, примирить с оскорблённым тобою и данною мне властью простить и самую греховную тяжесть, по глаголющему: “
Аще разрешите на земли, разрешена будут на небеси”.
Глаголю же вам, яко иже
аще пустит жену свою, разве словесе прелюбодейна, и оженится иною, пре-любы творит и женяйся пущеницею прелюбы деет.
Умрёте в тот день, в который вы съедите,но: воньже
аще день спеете от него, смертию умрёте (Быт.2:17).
В конце обедни священник сказал проповедь из текста «Несть власть
аще не от бога».
Аще имате веру, яко зерно горушно, речете горе сей, прейди отсюду тамо, и прейдёт, и ничтоже невозможно будет вам (Мф. 17, 20).
Ещё:
аще возможно, еже от вас, со всеми человеки мир имейте… не себе отмщающе (Рим.12:18,19).
Вся убо, елика
аще хощете, да творят вам человецы, тако и вы творите им: дайте, и дастся вам: меру добру, наткану и потрясну и преливающуся дадят на лоно ваше; тою бо мерою, ею же мерите, возмерится вам (Мф. 7, 12; Лк. 6, 38).
Значится время подумать
аще есть.
Совопросники увидали себя в крайне затруднительном положении и начали рассуждать между собою:
аще речем: с небесе, речет нам: почто убо не веровасте ему?
Аще живём духом, духом и да ходим.
Аще мужа свята житие списано будет, что от того польза велика есть и утешение вкупе, и списателям, и сказателям, и послушателям.
Тяжка смерть, но тяжеле воин вражеский, гибель живая, – не уснёт,
аще зла не сотворит!
В главе 29 читаем следующее: Будут вам вся сия словеса, аки словеса книги запечатленныя сея, юже
аще дадут человеку ведущему писания, глаголюще: прочти сие.
Это глава 6 «О том,
аще жена мирскаго человека прелюбы сотворит от него», глава 9 «О жёнах, творящих блуд, и о умирающих ражающихся в них младенцев, и о творящих таковая детогубная зелия».
Аминь бо глаголю вам, яко иже ещё речет горе сей: двигнися и верзися в море, – и не размыслит в сердце своём, но веру имет, яко еже глаголет, бывает, – будет ему, еже
аще речет.
Непрестанно молитеся, о всём благодарите, и вся, елика
аще воспросите в молитве верующе, приимите.
Вся елика
аще молящеся просите, веруйте, яко приемлете и будет вам (Мф. 11, 24).
Аще случится в среду и пяток, точию на масло и вино, больше же ничто же, обаче по разсуждении настоятеля невозбранно.
И псалмопевец, воспретив сперва все виды порока и показав совершенство божественных законов, потом присовокупил: вся, елика
аще творит.
И любому, кто не устрашался выступить супротив, сильно везло,
аще начинал шорник с разящей шуйцы!
Паки
аще язык си держит за зубами, а не разширяет ся тщетными словами.
Аще тя кто ударит в десную твою ланиту, обрати ему и другую; и если кто судится, чтобы взять твою ризу, отдай ему и срачицу (Мф.5:49,50).
Я
аще видел (атака зле) драму. Доля – влеку дев карете. Ветер. Акведук. Ел вяло. Дума. Рдел заката, леди вещая.
Не одну ночь проведут под небом,
аще господь не смилостивится.
Аще пойдут те в одном месте, несдобровать нам.
Да будет так,
аще изволишь.
За ворота части даже выходить было страшно,
аще токмо полюбоваться достопримечательностями.
И
аще мя в болезни посетити обленишися, то скоро пред дверми своея квартиры узриш мертву.
Аще мыслить зло на своего господаря, ино в зерцалѣ том зримо лице его блѣдо, аки не живо.
Многие опосля перепираша ся, кто же сильней оказался. И многие реша, де белобог уступил. Понеже стар да изнемог,
аще пуще того – изпужался.
Аще узришь ныне некое яйцо, то возрадуйся, ибо это то, что ты ищешь.
Вот и помыслите, что с вами будет,
аще крамольничать вознамеритесь.
А рядом
аще душегуб какой, так он за корку хлеба в глотку вцепится.
И
аще любите любящая вы, кая вам благодать есть; ибо и грешницы любящия их любят (Лк. 6, 32).
Мы всегда говорим:
аще воздах воздающим ми зла, да отпаду убо от враг моих тощ (Пс. 7, 5).
Идите убо на исходища путей, и елицех
аще обрящете, призовите на браки (Мф. 22, 8, 9).
И
аще око твоё соблажняет тя, изми е и верзи от себе: добрейшее ти есть со единем оком в живот внити, неже две оце имущу ввержену быть в геенну огненную (Мф.18, 7–9).
Всякий князь рано или поздно терял родителей, поэтому выражение «
аще князь осиротееть» должно было иметь какой-то специфический смысл.